Exemplu de meniu AIP pentru o zi

Cine a spus că dieta AIP este plictisitoare? Personal gătesc mult mai diversificat acum, decât înainte. Și, ghidată de inspirația de moment, reușesc niște feluri de mâncare pentru care „cobaiul” familiei (aka soțul meu 😉) a prins tot mai mare interes să le încerce. Iar în ultima vreme doar laude îmi aud urechile. Iar asta-i de bine!

Meniul pentru o zi

Micul dejun:
Lângă pâinicile mele AIP (rețeta a doua, în aluatul căreia am mai adăugat și un avocado zdrobit), am copt niște ..., aș vrea să spun chifteluțe, dar la copt s-au micit & aplatizat atât de mult, încât au devenit subțirele și numa'  bune de rulat. Ingredientele folosite au fost 4 ciuperci champignon, puțin praz, 2 morcovi, un sfert de păstârnac, 1 zucchini mediu, iar ca și condimente: sare, praf de usturoi, busuioc. Ca liant am folosit două linguri cu făină de tapioca. 
Legumele le-am dat pe răzătoarea mare (în afară de praz, care l-am tăiat julien), le-am sărat și le-am amestecat cu o spatulă. După vreo 5 minuțele, le-am scurs bine-bine de apă. De abia după aceea am adaugat făina. Le-am modelat în palmă și le-am așezat pe hârtia de copt. Acolo, le-am stropit cu ulei și le-am dat la cuptor. 
Iar ăsta a fost rezultatul final:
Iar ”cobaiul” a primit în farfurie
Alături de „chifteluțe”, am mai servit și niște feliuțe de somon afumat (file). 
(cumpărat din Carrefour, chiar marca lor).
Delizioso! 👌

Prânzul:
Felul I: Supă de pui cu legume. Simplă, dar atât de binefăcătoare! În loc de spate de pui, am folosit pulpe dezosate, tăiate cubulețe. Iar legumele le-am feliat cu ajutorul robotului de bucătărie. E atât de bună și, deși fac o cantitate mai mare, în trei zile e gata (trei persoane). 

Felul II: Pui gătit la slow-cooker (întreg) cu mix de legume (congelate) sotate la tigaie, și salată de sfeclă cu hrean (home made). 

Cina:
Deja celebrul nostru cobbler cu mere. Sănătos, aromat și suficient pentru o masă de seară. 

Cam așa arătă un meniu inspirat la noi în familie. Inspirat de pofte de moment și/sau de ce am prin frigider. Și presărat din plin cu pasiune pentru gătit. 💓 
Și da, garantez că a fost savurat cu poftă 😋

Comentarii

Trimiteți un comentariu