Chec cu vișine (Paleo)

Întotdeauna, vara, mi-au plăcut prăjiturile cu fructe de sezon. Dar preferata casei a fost mereu cea cu vișine. Rețeta clasică de blat cu ouă și ulei. Dar odată cu dieta antiinflamatoare, toate rețete se schimbă datorită noilor ingrediente. Trebuie să recunosc că am întâmpinat dificultățile de a găti deserturi fără ouă. De aceea în perioada de excluderi (AIP), am consumat foarte puține deserturi, cel mai uzitat fiind cobblerul cu mere.  Odată ce am încheiat capitolul reintroduceri și am intrat în etapa Paleo, mă pot bucura de prezența ouălor și a făinii de migdale. Iar diferența e mare! Nici acum nu pregătesc de multe ori deserturi, dar cel puțin am o gamă mai diversificată. 

Prăjitură cu vișine

Ingrediente uscate:
192 g făină de migdale
80 g făină de tapioca
41 g făină de cocos
1 linguriță bicarbonat de sodiu 
1/2 linguriță sare
vanilie

Ingrediente umede:
2 ouă mari
60 ml lapte (cocos, migdale, etc)
3 linguri miere 
60 ml unt de migdale (sau de cocos)
1/2 lingură de oțet de mere
coajă de lămâie (opțional)

Fructe:
Se pot folosi fructe de sezon, de la zmeură, căpșuni, cireșe, afine, etc. Eu am folosit aproximativ 1/2 kg de vișine, la care le-am scos sâmburii în prealabil. V-ar ajuta mult folosirea unui astfel de dispozitiv special. Al meu e vechi de când lumea, dar bănuiesc că nu e greu de găsit nici acum.

Mod de pregătire:
Preîncălziți cuptorul. Pregătiți un vas, eu am folosit unul în formă dreptunghiulară, din sticlă termorezistentă. 
Amestecați ingredientele uscate, într-un bol, până ce vă asigurați că nu mai există niciun cocoloș.
Într-un bol separat spargeți ouăle și mixați-le bine. Adăugați restul ingredientelor umede și mixați câteva minute până s-au omogenizat bine.
Răsturnați amestecul umed peste cel uscat, treptat, până ce veți obține un aluat omogen. Dacă vi se pare cumva prea gros (ar trebui să fie ușor curgător), mai adăugați puțin lapte, altfel va fi prea uscat. 
Decantați aluatul din bol în vasul pregătit pentru coacere și uniformizați-l cu o spatulă. Apoi aranjați fructele, aproape unele de altele, pentru că va mai crește puțin. Pe deasupra eu am pus o mână de fulgi de migdale, pentru un plus de decor.

 Introduceți vasul la cuptor, la treapta mică - spre medie, timp de 15-20 de minute. Cuptorul preîncins poate fi prea fierbinte, de aceea eu întotdeauna când pregătesc deserturi în vase de sticlă termorezistentă, prefer să mai reduc din temperatură. 
La rețeta clasică de blat, se mai întâmpla ca în jurul fructelor aluatul să rămână umed. De data asta, aluatul s-a copt uniform, dar când am observat că deja a prins o culoare maronie, am scos imediat vasul din cuptor (știu că în poză pare mai înnegrit pe mărgini, dar e doar din cauza luminii).  

Merge servit simplu sau cu frișcă de cocos pe deasupra. E minunat!
Poftă bună!



Comentarii