Mere coapte umplute

 Ador merele coapte, toamna. Toată acea aromă care îți umple casa, creând un sentiment confortabil de „acasă”. O stare identică mai resimt doar când pregătesc dovleac copt sau (în vremurile dinaintea dietei) când făceam pâine de casă. Cel puțin în cazul meu, aceștia sunt triggerii acelui sentiment plăcut. 

Recent, am văzut la o bloggerită din America (pe care o urmăresc de mai bine de un de zile) o idee de măr umplut și am rezonat puternic cu ea. Urmăresc mai multe doamne AIP-iste, însă nu toate rețetele pe care le văd mă și atrag. Dar la care vibrez, musai să le încerc și eu, în versiunea mea bineînțeles. La fel am făcut și acum. 

Mere umplute la cuptor

Eu am folosit șase mere, spălate, la care le-am tăiat un capac (din partea cu codița), apoi am scobit interiorul, scoțând cotorul. Atenție, nu până jos! Le-am stropit cu zeamă de lămâie, apoi le-am umplut cu amestecul realizat din: fulgi de ovăz fără gluten, merișoare uscate, fistic crud mărunțit, scorțișoară și ulei de cocos moale pentru emulsifiere, lăsând la suprafață ca un capac.

Le-am copt până ce merele au crăpat puțin (unul singur a explodat) și au lăsat puțin suc în tavă. Culoarea pozelor este distorsionată din cauza luminii artificiale, scoțând în evidență scorțișoara coaptă, ca și cum ar fi arsă, dar au fost perfecte.

  

                Sunt o idee excelentă pentru o seară de toamnă rece, chiar și pentru „ademenit” musafiri.



Comentarii