Meniu pentru o zi rece de octombrie

Mi s-au tot cerut idei de meniuri zilnice, așa că m-am conformat. Rețineți doar că eu am trecut de faza de reintroduceri, iar acum merg pe dieta PALEO (AIP cu reintroduceri). 

Mic dejun:

La prima oră, în loc de cafea, îmi încep ziua cu un smoothie dintr-un amestec de lapte de cocos și lapte de capră. Lactatele de capră sunt singurele pe care le consum (cu excepția smântânii dulci, pentru gătit, din lapte de vacă). Doar că, din cauza gustului mult prea pregnant, laptele îl consum doar combinat cu cel de cocos (50-50). 
„Laptele” de cocos îl fac la blender, după ce am lăsat câteva ore la înmuiat/hidratat fulgi (chipsuri) de cocos. Nu se compară cu cel din magazinele online (la conservă), mult mai gras și obținut din pulpă proaspătă de cocos, dar merge și așa, fiind o soluție mai ieftină. După ce am strecurat pulpa, încălzesc bine amestecul de lapte, pentru că fructele - fiind din congelator - ar rezulta o băutură mult prea rece de început de zi,ceea ce nu ar fi ok.
             

Fulgi/chipsuri de cocos hidratați în apă, înainte de prepararea laptelui


                 
        În smoothie folosesc o banană coaptă și diverse fructe de pădure pe care le-am pus, azi vară, la congelator. Rezultatul e ... demențial! Întrece orice cafea.

Pastă de ficat pe rondele de orez fără gluten (de la Mega Image)
În timp ce smoothie-ul a parcurs întreg sistemul digestiv, am spălat ficățeii de pui (cumpărați de la Lidl), i-am curățat de pielițe și i-am sotat la tigaie, împreună cu puțin unt de capră. Câteva minute doar, să nu se întărească prea tare. Am oprit focul și am condimentat ficățeii cu sare, turmeric, puțină boia de ardei dulce și busuioc. După ce s-au răcorit, i-am dat prin robotul de bucătărie, împreună cu două șalote (de la Auchan) și vreo două linguri de smântână dulce (tot de la Auchan), până a rezultat o pastă ceva mai moale decât consistența pateului din magazin.
În ultima vreme am prins gustul rondelelor de orez (cumpărăm din cele de orez alb, de la Mega-Image, fără gluten) și sunt de un real folos, mai ales când am ceva de uns pe ele, cum a fost cazul pastei de ficat/pateului.
                                                Le-am servit cu puțină telemea de capră și castravete proaspăt.

Prânzul
(Ficatul fiind foarte consistent, prânzul l-am servit mai târziu și a ținut loc și de cină)

Kebab de mânzat (de la Lidl), gătit la tigaia grill și cartofi dulci copți la cuptor. Serviți cu castraveți murați.


Iar ca desert: panna cotta din smântână de cocos și ciocolată. 

Rețeta e foarte simplă:
400 ml cremă de cocos (2 conserve) sau 2 pahare de smântână de frișcă, 
1 tablă de ciocolată - eu am primit una fără zahăr (cu îndulcitor) și cum rareori consum ciocolată, am decis să o topesc pentru acest desert). 
1 pliculeț gelatină (dizolvat în puțină apă calduță)

Cum se face desertul? Foarte simplu! Se pune pe foc crema de cocos (sau smântâna pentru frișcă), iar când s-a dizolvat complet, se adaugă și ciocolata. Se lasă la foc mic (atenție, nu trebuie să fiarbă!) până ce ciocolata se topește, apoi se adaugă gelatina. Se amestecă până la dizolvarea completă a gelatinei, apoi se ia de pe foc și se toarnă în pahare/borcane/forme. După ce compoziția s-a răcit, se dă la frigider pentru câteva ore, ideal peste noapte. 
Pentru decor am folosit fulgi de cocos și fistic mărunțit. Cocosul mi-a rămas de la lapte și pentru a nu-l depozita (din nou) lângă celelalte pungi din congelator, am decis să-l usuc în tigaie. L-am tot amestecat, să iasă complet umezeala din el și l-am lăsat până s-a rumenit ușor, alături de câteva bucăți de fistic, ceea ce i-a dezvoltat aroma. 

Iar rezultatul a fost delicios!

Ăsta a fost meniul nostru de o zi. Și da, îmi place să gătesc zilnic, îmi place mâncarea proaspătă, dar recunosc că nu sunt mereu în chef și în zilele mai puțin creative (sau cu frigiderul mai goluț), mă rezum la mâncăruri mult mai simple. Supele mă salvează atunci, ori ceva gătit cu pui. Ne plac mult pulpele sau aripioarele de pui la wok, cu garnitură lângă. De exemplu, legume la cuptor. 

Aici, lângă pulpe, am făcut varza de Bruxelles. Și bineînțeles murăturile de casă. 

Sper că v-am inspirat, măcar cu un fel din cele prezentate mai sus. 
Spor la gătit sănătos, pentru recuperarea stării de bine!

Comentarii