Ruladă AIP cu carne tocată

La această rețetă am ajuns (din nou) total întâmplător, după ce,  cu o zi înainte pregătisem niște chifteluțe la cuptor. Când cumpărasem carnea tocată amestec, avusesem în gând doar chifteluțele. Habar nu aveam spre ce mă va conduce influența stării (foamei) de moment. Am profitat de liniștea din casă, datorată faptului că toți încă dormeau, și m-am pus pe treabă. 
Bucătăria mea AIP și-a format deja niște favorite, cu care îmi place să mă tot joc, iar printre astea se numără și acest aluat. Și având carne tocată rămasă de la cină, am decis să îmbin utilul cu plăcutul. Așa a ieșit acest mic dejun gustos, dar care se poate folosi în orice alt moment alt zilei și se pretează foarte bine chiar și la pachet, pentru serviciu, călătorii, etc. 

Ruladă cu carne tocată 
Carnea tocată amestec (porc&vită) am cumpărat-o la cutie mare, de la Kaufland. Cred că are undeva la 700-800g, din care am folosit o parte și la la chifteluțe. Doar că e destul de seacă, fapt ce l-am observat la chiftele, drept pentru care am venit cu îmbunătățiri. Poate că ar merge mai bine doar porc sau pui, ori curcan. 
Ingrediente pentru umplutură:
Carne tocată - aprox. 500 g
Dovlecel sau zucchini - 1 buc. mică spre medie
Ceapă verde (3-4 fire) sau 1 ceapă uscată mică spre medie
4-5 ciuperci champignon 
sare după gust
condimente ierburi (după preferințe)

Ingrediente pentru aluat:
140 grame făină de cassava (dacă nu aveți, o puteți înlocui cu făină de cocos, dar poate deveni ceva mai complicată la lucrat aluatul)
30 grame făină de tapioca (sau arorut)
30 grame făină de banane verzi
sare după gust (eu am folosit cam un sfert de linguriță, dar dacă folosiți făină de cocos - care e mai dulce, se poate pune mai mult de atât)
praf de usturoi (opțional)
1 linguriță rasă bicarbonat de sodiu fără aluminiu (sau praf de copt AIP)
1 lingură oțet de mere
2 linguri ulei de măsline
apă caldă aprox. 
±60 ml

Mod de lucru:
Umplutura:
Pentru cine dorește, poate sota carnea într-o tigaie wok, împreună cu o parte din legume și cu condimentele. Pe moment, mie nu mi-a venit ideea asta, așa că am sotat doar ceapa cu zucchini, tăiate cubulețe mai mărunte, după care le-am adăugat cărnii. Ciupercile le-am tăiat felii, apoi le-am sotat separat, la tigaie și le-am folosit doar pentru a doua ruladă. 

Aluatul:
Înainte de a începe, nu uitați să preîncălziți cuptorul.
Amestecați toate ingredientele în ordinea de pe rețetă. Atenție la apă, să fie călduță și s-o adaugați treptat, la final, până ce aluatul va căpăta textura unei plastiline, ușor lipicios și elastic. Nu aș putea garanta o cantitate fixă, pur și simplu după cum simt că se frământă aluatul. Poate să fie până la o ceșcuță de cafea. În cazul în care (din greșeală) ați folosit prea multă apă, completați cu puțină făină de tapioca până ce aluatul va avea textura potrivită.
Formați o bilă din el, pe care mai apoi o tăiați în două jumătăți egale. Luați o jumătate, iar cealaltă puneți-o deoparte, în bol. Formați din nou bila, apoi aplatizați-o cu degetele și începeți s-o întindeți cu sucitorul. Planșeta mea de lucru nu lipește nici un aluat. Dar la lemn s-ar putea să fie nevoie  să presărați făină de tapioca (arorut). S
ucitorul prefer să-l ud mereu cu apă, dar se poate folosi și ulei. 
Peste foaia de aluat întindeți jumătate din cantitatea de carne. Apoi rulați capetele, în mod egal, exact ca la orice ruladă. Ciupercile le-am presărate pe deasupra amestecului de carne întins pe foaia de aluat, doar la a doua ruladă. Dar aici vă puteți juca după bunul plac. 
Ca să-mi încapă mai bine în tavă și să fiu sigură că nu se vor rupe, pentru că mi-au ieșit destul de lungi, am tăiat ruladele în jumătăți.
De data asta am ales să le las simple, dar pentru cei care au reintrodus deja oul, se pot unge pe deasupra cu un ou bătut (sau doar cu gălbenușe), peste care să se presare semințe (susan/mac/chimen/floarea soarelui/dovleac etc). 
Le-am stropit totuși cu puțin ulei.

Imaginea de final nu e de revistă, dar gustul garantat merită efortul!
 
Poftă bună!







Comentarii