Chec cu pere, fistic și migdale (Paleo)

 Am zărit întâmplător această rețetă la un food-blogger și mi-a atras atenția. Dar pentru că nu aveam tot ceea ce era în rețeta originală (inspirată din cartea Niggelei Lawson), am refăcut-o pentru ingredientele care le aveam deja în casă. Și a fost un succes.

Nu prea sunt fan al deserturilor AIP, în special din cauza texturii uscate. Dar acest chec, datorită perelor din compoziție, este umed si foarte plăcut, fără să necesite ajutor la „emulsionarea” gâtlejului. Și unde mai pui că e și aspectuos.


Chec cu pere, fistic și migdale


Ingrediente:

50 g zahăr 

(rețeta originală cuprinde 200 g zahăr, dar eu, de când cu AIP, prefer să reduc considerabil cantitatea de dulce. Iar când vine vorba de zahăr, îl aleg pe cel Muscavado - pentru aroma de caramel, dar și pentru că nu este rafinat și conține toate substanțele nutriente. Singurul inconvenient e că colorează blatul în maroniu). 

100 g fistic crud

3 pere cu coajă, tăiate cuburi

200 g făină de migdale sau migdale întregi (ulterior măcinate)

1 linguriță praf de copt fără gluten

6 ouă mari, la temperatura camerei

Pentru topping

zeama de la o lămâie

gem (eu am folosit de struguri roșii, făcut înainte cu o săptămână), dar merge bine de caise/piersici.

Instrucțiuni:

Zahărul, împreună cu fisticul, se dau prin robotul de bucătărie. Se adaugă perele, apoi restul ingredientelor. 

Întreaga compoziție de toarnă într-o tavă înaltă sau formă de tort (eu am folosit o tavă de sticlă termorezistentă), unsă în prealabil cu ulei de cocos/unt ghee. În funcție de cum vă cunoașteți cuptorul, prăjitura va fi coaptă când se va rumeni deasupra și se va dezlipi pe margini. La mine aceste semne au apărut după primele 15-20 de minute. Oricum, testul cu scobitoarea va fi relevant. Ideea e să nu-l lăsăm prea mult la copt, să nu se usuce prea tare. 

După ce l-am scos, l-am uns cu amestecul de lămâie și gem, apoi am mărunțit un pumn de fistic prăjit la tigaie și le-am împrăștiat pe deasupra. 



Lăsați-l să se răcească înainte să-l tăiați. 
Poftă bună!




Comentarii