Clătite americane PALEO (AIP cu reintroduceri)

Recunosc că introducerea făinii de migdale (Paleo), dar și a ouălor, mi-a ușurat cu mult munca în ceea ce privește coacerea deserturilor. Dacă până la reintroduceri m-am chinuit să obțin niște clătite sau pancakes mai de doamne-ajută, odată ce am trecut de această etapă, am descoperit cu plăcere noi deserturi, mult mai ușor de obținut, dar și foarte gustoase. Se fac ușor și sunt foarte gustoase & aspectuoase. În sfârșit o rețetă care nu dă greș, se face rapid și te scoate din încurcături chiar și atunci când te pomenești cu musafiri neașteptați.

 Pancakes sau clătite americane


Ingrediente uscate:
48 gr făină de migdale
40 gr făină de tapioca
30 gr făină de cocos
1/2 linguriță bicarbonat de sodiu
1/4 linguriță sare

Ingrediente umede:
4 ouă 
60 ml lapte (cocos, migdale, etc)
1 linguriță oțet de mere
vanilie
coajă de lămâie (opțional)

Mod de preparare:
Se amestecă într-un bol ingredientele uscate, având grijă să se desfacă fiecare cocoloș. (E ceva obișnuit ca făina de migdale și cea de cocos să se adune în cocoloși). 
Se bat ouăle, se adaugă laptele și restul ingredientelor, apoi totul se toarnă treptat peste ingredientele uscate și se amestecă cu o spatulă până se omogenizează. Compoziția va ieși ceva mai groasă (nu atât de subțire/fluidă ca în cazul clătitelor obișnuite).
Se încinge o tavă antiaderentă cu puțin ulei de cocos, apoi cu un polonic se fac cerculețe mici din aluat, fiind atenți să lăsăm distanță între ele. 
La început le făceam mai mari, ca pe parcurs să-mi dau seama că-mi plac mai mititele și sunt mult mai aspectuoase.

 Eu am un dispozitiv special și, recunosc, mi-e de mare ajutor la deșertarea - puțin câte puțin - a compoziției. 

 

 Separat fac topping-ul, depinde de fructele ce le am prin casă: căpșuni, cireșe, banane, zmeură etc. Le fierb câteva minute într-o tigaie până ce prind consistența unui gem. Poate ați observat că nu folosesc deloc niciun fel de îndulcitori. Asta pentru că mie personal îmi merge mai bine fără, însă oricum mi se pare suficientă dulceața fructelor. Dar, atenție, „gemul” trebuie  consumat în aceeași zi, altfel va începe să fermenteze!
Sunt foarte gustoase, sățioase. Nouă ne ajung la trei persoane, ca desert. Dacă însă le consumăm la micul dejun, ajung pentru două persoane doar. 


Vă garantez că vor cuceri pe oricine! 
 Poftă bună!

Comentarii