Covrigi AIP din conopidă

Nu știu alții cum sunt, dar eu ador conopida. Iar de când cu dieta AIP, am aflat și de substitutul de orez...din conopidă. L-am folosit eu ce l-am folosit, dar apoi parcă m-am plictisit. Ieri am făcut o supă cu pipote și inimi de pui, la care am adăugat buchețele de conopidă și alte rădăcinoase feliate. Conopida rămasă am mărunțit-o în robot, cu intenția să o pun la congelator. Dar cum-necum am uitat de ea și acolo a rămas până dimineață. 
Când am dat cu ochii de ea, primul lucru ce mi-a trecut prin minte a fost să fac niște chiftele. Dar, în timp ce aranjam aluatul, mi-a venit ideea să le dau altă formă, căci chiftele mai făcusem zilele trecute. Și tot meșterind la aluat, am mai pus ba una, ba alta, ca să aibă o textură ceva mai fermă. În final mi-au părut că seamănă cu niște rondele de ananas. Și m-am tot gândit cum să le zic: chiftele de conopidă în formă de ananas? Parcă-i prea cârnaț. Ăsta..., prea lung. 
Dar odată ce le-am scos din cuptor, au prins aspect de covrigi, așa că așa le-au rămas și numele. 

Covrigi din conopidă
Ingrediente:
Conopida - nu știu să vă zic exact gramajul, eu am pus o cană/bol de supă plină. Am măsurat-o comparativ cu o cană obișnuită de ceai și volumul ei este cam 1 cană și 3 sferturi. 
Ah, să nu uit! Când pregătesc conopida pentru „orez”, o dau prin sita cu găuri (ca de răzătoare) a robotului. Dar acum, ca să o pot modela într-un aluat, „orezul” l-am mai măcinat-o încă o dată, folosind cuțitul spiralat în robot. 
Am răsturnat conopida într-un bol de plastic, peste care am adăugat:
→ 112 grame făină de cocos
→ 30 grame de făină de tapioca (sau arorut)
→ 30 grame de făină de banane verzi (se poate și fără, dar atunci trebuie suplimentat cu tapioca)
→ un praf de sare
→ usturoi (eu am praf și am folosit aceeași cantitate cu sarea)
→ condimente, gen ierburi uscate, eu folosesc în mod uzual busuiocul (dar aici puteți pune după gustul propriu și bineînțeles conform listei AIP)
→ 3 gălbenușuri (dacă ați reintrodus!) - dacă nu, puteți substitui cu gelatină - 1 pliculeț dizolvat în puțină apă călduță.
→ 2 linguri ulei de măsline

Notă: atenție la făina de cocos! Absoarbe la greu orice lichid, umiditate, deci dacă folosiți gelatină, dizolvați-o în mai puțină apă călduță, gen un sfert-max. o jumătate de căniță de cafea. Eu nu am mai stat să storc conopida de lichid, dar dacă aveți răbdare la așa ceva, o puteți face într-un prosop curat de bucătărie. Ca să obțineți un aluat pufos, dar nu atât de consistent ca cel de plastilină, ci mai moale, folosiți-vă de făina de tapioca (arorut), ca și echilibrare a texturii. Mie mi-a ajutat și cea de banane verzi, dar am văzut că sunt persoane care nu o tolerează. Din ce am observat eu, aluatul merge mult mai bine cu gălbenuș, adică făina de cocos devine mult mai prietenoasă în prezența gălbenușurilor. În mod normal se asociază 30 de grame de făină la un gălbenuș, dar eu nu am respectat procentul exact, am folosit direct 3.

Din cantitatea de mai sus se fac 4 covrigi, așa că, odată ce ați omogenizat ingredientele, puteți despărți aluatul pe fundul bolului. Textura seamănă cu cea de chiftele, moale și umedă. Luați în palme o porție din aluat și dați-i o formă de rotundă. Așezați-o în tavă, pe hârtia de copt și aplatizați-o cu degetele. Apoi, cu degetul arătător, începeți să faceți un cerculeț la mijloc, mărindu-i treptat dimensiunea. Mai aplatizați aluatul din jur, să rămână la o formă netedă. Repetați procedeul până ce ați epuizat aluatul din bol. În această etapă, aspectul aduce mult cu niște rondele de ananas.
Dacă ați reintrodus oul, puteți să le ungeți pe deasupra cu un gălbenuș și să presărați niște semințe de susan. Eu așa am făcut. Dar puteți sări acest pas sau puteți folosi orice altceva ca și decor. 
Dați-le la copt, la foc mijlociu, până ce vor prinde o culoare rumenă, de covrigi. La mine a durat aproximativ 20 de minute. Chiar dacă în exterior prind coajă, interiorul e pufos și moale. 
 
Și foarte gustos! Dacă doriți, mai puteți adăuga aluatului și alte legume, gen morcovi, ceapă verde, avocado etc, tot ce vă trece prin minte și poate fi ușor mărunțit și integrat aluatului. Chiar și cartof dulce. Ideea e să fie AIP friendly 👌
Poftă bună vă doresc!
  





















Comentarii